Daniel Craig, el peor 007

Post Reply
User avatar
Blowfeld
Ministry of Defence
Ministry of Defence
Posts: 3195
Joined: Sun Feb 11, 2007 9:03 pm
Favorite Bond Movie: Goldfinger
For Your Eyes only
The Living Daylights
Location: the world

Daniel Craig, el peor 007

Post by Blowfeld »

Daniel Craig, el peor 007
Image
La verdad es que al menos hubo uno peor que él. Lo que preocupa es que la critica especializa haya dicho que su interpretación y sus películas son las mejores. En lo personal salí decepcionado del cine con “Casino Royal” (2006) y le di una nueva oportunidad con su secuela, “Quantum of Solage” (2008), que me pareció peor aun. Se sabe que el actor embolso entre las dos películas £13.000.000.- y que tiene contrato para otras dos. La próxima película esta demorada por problemas financieros y quien sabe si es momento de volver a cambiar de protagonista y buscar uno mas económico y que se ajuste al personaje. Hay varias páginas de Internet con propuestas “antiCraig” pero son más las que lo adulan.

En un reciente viaje de 20 hs en ómnibus pude volver a ver las películas mencionadas de un tirón y papel en mano ir haciendo anotaciones. Desde el comienzo “Casino Royal” es confusa, pretende un reinicio de la saga, con el logo de la productora en blanco y negro, mostrando a un James Bond que todavía no reunía los requisitos de la licencia para matar y convertirse así en un agente “00”. Para conseguirlo tiene que superar la paradoja de matar a dos personas (¿con que licencia entonces?). Luego vienen los títulos de presentación realizado con figuras planas, una metáfora de la chatura de lo que vendría. Además carece de las figuras femeninas características que bailan sugerentemente al ritmo del tema Bond. En ambas películas los temas pasan sin pena ni gloria, lejos de los aciertos de Shirley Bassey, Tom Jones, Paul McCartney & Wings, Carly Simon, Sheena Easton, Rita Coolidge, Duran Duran, A-ha, Tina Turner, Sheryl Crow y Madonna de las anteriores. Poner a un cantante de hard rock como Chris Cornell (“You know my name”, justamente en la única película que no se menciona “mi nombre es Bond, James Bond”) o dejar de lado a Amy Winehouse por los ignotos Alicia Keys & Jack White que interpretan la estridente “Another way to die” no fueron las mejores maneras de empezar.

Pero estos no son los únicos detalles que interrumpen las tradiciones heredadas: no esta su eterna enamorada Moneypenny, la secretaria del Director del MI6, y el inventor de armas secretas Q. Tampoco están las armas, ni los ingeniosos dispositivos.

En la primera secuencia hay una interesante persecución de a pie con las técnicas del parkour en una obra en construcción con la orden de no matar al perseguido, pero al final termina haciéndolo sin dudar para quedarse con la mochila que contiene un celular con una palabra clave en un mensaje de texto ¿Por qué no matarlo desde el principio? ¿Por que no recurrir al espionaje electrónico? Al promediar el film esta el nudo dramático basado en una insostenible e interminable partida de poker. El objetivo es doblegar al villano Le Chiffre, que es un banquero de dineros sucios, con la particularidad de tener un ojo que lagrimea sangre. Si pierde el MI6 y la CIA le darán protección a cambio de datos ¿desde cuando se hacen tratos con los villanos? Bond pierde un millón de dólares por un error de apreciación, lo auxilia otro agente encubierto de la CIA, en un descanso lo atacan, en otro lo envenenan e intenta hacerse un electroshock con un aparatito que esta en la guantera de su auto pero falla porque se desconecto un cablecito… Lo termina salvando Vesper Lynd, una contadora del Servicio Secreto. Al final el villano pierde, sale de la partida como si nada, ninguno de las dos agencias lo atrapa (ni siquiera intentan hacerlo). A James Bond si lo atrapan, lo desnudan, lo torturan -para que revele una clave de transferencia bancaria pegándole duro en los genitales, -dejando en duda sus futuras dotes de amante-, pero lo grotesco es que pida que le peguen más mientras suelta una risa histérica sublimando el dolor. Hombría maltratada.

James y Vesper se enamoran, él se recupera de las torturas en una clínica en los alpes, se torna un turista mielero, renuncia al Servicio Secreto y cuando le reclaman los U$s 120.000.000.- obtenidos en el poker se da cuenta que la chica lo traiciono. Los efectos especiales dejan mucho que desear, un viejo edificio en Venecia que comienza a hundirse muestra errores de trazo grueso en las técnicas de digitalización. No es creíble y en este tipo de películas es un pecado mortal. Para colmo Vesper muere atrapada en un ascensor sin que 007 pudiera hacer nada. Es un final largo, de una película inconsistente, sin el menor guiño a los seguidores.

“Quantum of Solage” (nombre que parece un emprendimiento inmobiliario) no empieza bien. La persecución entre autos por una angosta carretera parece filmada por un novato que no arriesga. Cualquier otra persecución anterior proveía elementos sorpresa, tensión, desafío. La trama es endeble, pretende instalar a los malos en una Bolivia golpista con caricaturescos generales sudacas y corruptos preocupados por el avance marxista, -un anacronismo que ya nadie se traga-, y además esta Bolivia ¡tiene salida al mar! “Vienen por el agua” seria la síntesis. Dominic Greene, el villano, no tiene ninguna particularidad, ni física ni intelectual, que lo haga más peligroso que un estafador de poca monta. En síntesis es un agente inmobiliario sin escrúpulos, que apoya dictadores a cambio de tierras. Eso si, es un miembro importante de una misteriosa organización que no se muestra en ningún momento. En ambas películas los agentes del mal son intrascendentes, hacen algún daño pero no ponen en peligro a la humanidad. En esa línea los autos son comunas y las chicas del montón. Contra toda previsión a la bella y combativa Camilla no le toca ni un pelo.

En Casino James Bond insinuo que el agente René Mathis era un traidor y en Solage se entera que se había equivocado. Le queda la duda si Vesper lo traiciona para salvarlo o porque si. En esto se basa el argumento, en una investigación para vengarse, en un asunto personal. Para ello comete errores imperdonables como dejar el cadáver de Mathis abandonado en un tacho de basura sin que haya ninguna acechanza que lo justifique. Al final la CIA le explica lo que paso: Vesper no lo traiciono, lo hizo a cambio que no lo maten. Lo contradictorio es que si lo mataban se quedaban sin la clave de la transferencia. Un último detalle más: termina como debiera haber empezado, con la famosa secuencia del cañón de la pistola apuntándole y 007 disparando primero.

El filosofo español Fernando Savater dijo que “Daniel Craig …parece más el espía ruso, que el británico”. Este Bond no tiene escrúpulos (mata dentro de una embajada extranjera, asiste a una sección de torturas), ni es prolijo (se lastima, se ensucia, transpira), no es cauto (confía y se enamora), carece de seducción y picardía, es menos experimentado y más vulnerable. Han vaciado a un icono.

Daniel Craig es un buen actor ingles. No es un buen Bond, ni lo será. Es necesario regresar al boceto original y rediseñarlo desde el principio, saliendo de la rutina y reinventado al personaje pero siendo fiel a las características originales de excentricidad, glamour, ingenio, peligro global, seducción y la adrenalina siempre moderada. Volver a las fuentes es el desafio.

Todo comenzó con una serie de novelas escritas por Ian Fleming sobre un particular espía británico y que al ser llevadas al cine logro popularizarse aun mas y marcar el paradigma de lo que un verdadero agente secreto debe ser. El primer protagonista fue el actor escoses Sean Connery con “El satánico Dr. No” (1962) y la primera chica Bond Ursula Andress.

Luego de hacer la quinta película de la serie, los productores apostaron fuerte por el actor australiano George Lazenby en “Al servicio secreto de su majestad” (1969). Su voz debió ser doblada y se noto, hubo peleas con la actriz principal y con el director, y problemas con el corte final dando como resultado una mala película. Lo curioso de esta es que casi al final Bond se casa formalmente con la Condesa Tracy Di Vicenio y que a los pocos minutos los villanos de turno la matan. El agente se queda con su esposa en brazos sin ganas de perseguirlos. Un policía en moto para y pregunta si hay algún problema, y Bond responde “esta descansando”. La última imagen es la del parabrisas con el agujero de bala. Grotesco e irreverente. Después de todo un australiano no es un ingles.

Entonces debió volver Connery con “Los diamantes son eternos” (1971) demostrando quien era el verdadero Bond. Lo sucedió el del actor ingles Roger Moore -tres años mayor que Connery, no era una cuestión de edad como algunos creen-, también con dotes de galán, un poco más simpático y gracioso, menos serio, con tramas más livianas, pero siempre encorsetado como un verdadero caballero. Los seguidores se dividieron entre los que preferían a Connery por sobre Moore y viceversa. Moore marco otro estilo de ser Bond.

Cuando Moore termino su sexta película, Connery -por fuera de la serie oficial- filmo su séptima: “Nunca digas nunca jamás” (1983) que muestra al agente a punto de retirarse. Moore también hizo su séptima película, “En la mira de los asesinos” (1985) y se retira con el empate. Ambos fueron nombrados Sir por la reina.

El propuesto para continuar es el actor gales Timothy Dalton dejando en el camino a Antony Hamilton por los rumores sobre su homosexualidad aunque la excusa fue que Bond no podía ser rubio (blond). Murió enfermo de SIDA a los 42 años. Dalton filma dos películas “Su nombre es peligro” (1987) y “Licencia para matar” (1989). Los críticos opinan que fue un Bond más humano y realista. Las batallas legales por los derechos demoraron el inicio de un tercer film durante cinco años y Dalton se desmotivo. Hubo un ofrecimiento a Mel Gibson que por suerte (para el personaje) lo rechazo.

Apareció entonces el actor irlandés Pierce Brosnan que volvería a forjar un nuevo molde para 007, con cuatro películas deslumbrantes, bien ajustadas, con escenas de acción de antología (la persecución entre una moto y un helicóptero, el duelo automovilístico en un lago congelado), sin perder nunca la elegancia, con villanos muy peligrosos y romances con una vuelta mas de tuerca a lo acostumbrados. Quiso la suerte que se despidiera de la serie con la película numero 20 de la serie y a 40 años de su inicio lo que le permitió homenajear a todas y cada una de sus predecesoras, llena de guiños para los seguidores y dándole una perspectiva al personaje como nunca antes. Supero a sus antecesores y dejo la vara muy alta para su sucesor, el mentado Craig.

La historia podría haber sido distinta. Se pensó como sucesor de Brosnan en el actor ingles Henry Cavill pero desistieron porque era demasiado joven. Tampoco pudo acceder a protagonizar la serie de películas “Crepúsculo” por ser mayor para el papel. Dicen que lo tentaron a presentarse para “Batman inicia” (2006) pero él lo desmiente. Finalmente será el nuevo Superman en “El hombre de acero” (2012). La historia hubiera sido otra.
Daniel Craig, el peor 007
Image
"Those were the days when we still associated Bond with suave, old school actors such as Sean Connery and Roger Moore,"
"Daniel didn't have a hint of suave about him," - Patsy Palmer
User avatar
Blowfeld
Ministry of Defence
Ministry of Defence
Posts: 3195
Joined: Sun Feb 11, 2007 9:03 pm
Favorite Bond Movie: Goldfinger
For Your Eyes only
The Living Daylights
Location: the world

Daniel Craig, the worst 007

Post by Blowfeld »

In the Queens English... Well sort of. We simply must find a better translation.
Daniel Craig, el peor 007
Image
The truth is that at least there was one worse than him. The concern is that the specialist has said that criticizing his performance and his movies are the best. Personally, I left disappointed with the film "Casino Royal" (2006) and gave him another chance with its sequel, "Quantum of Solage" (2008), which seemed even worse. It is known that the actor reimbursement between the two films £ 13,000,000 .- and under contract for two more. The next movie is delayed by financial problems and who knows if it's time to switch again and find a player cheaper and fits the character. There are several websites with proposals "antiCraig" but there are more than flattering.

On a recent trip by bus 20 hours I was able to see the films mentioned in one breath and paper in hand be taking notes. From the beginning "Casino Royal" is confusing, seeks a reboot of the series, with the logo of the producer in black and white, showing a James Bond still did not meet the requirements of the license to kill and to become an agent "00”. To do this you must overcome the paradox of killing two people (with what license then?) . Then come the opening titles done with plane figures, a metaphor for the shallowness of things to come. Also lacks features female figures dancing suggestively to the rhythm of Bond theme. In both films the issues go unnoticed, away from the successes of Shirley Bassey, Tom Jones, Paul McCartney & Wings, Carly Simon, Sheena Easton, Rita Coolidge, Duran Duran, A-ha, Tina Turner, Sheryl Crow and Madonna of the above. Putting a hard rock singer as Chris Cornell ( "You know my name", just the only film that does not mention "My name is Bond, James Bond") or set aside by Amy Winehouse Alicia Keys & unknown Jack White interpreting the raucous "Another way to die" were not the best way to start.

But these are not the only details that interrupt the inherited traditions, not their eternal love Moneypenny, the secretary of the Head of MI6, and the inventor of secret weapons Q. Nor are the weapons nor the ingenious devices.

In the first sequence is an interesting chase on foot with parkour techniques on a construction site with orders not to kill the hunted, but ends up doing it without hesitation to stay with a backpack containing a cell with a keyword in a text message Why not kill him from the beginning? Why do not resort to wiretapping? Halfway through the knot this dramatic film based on an unsustainable and endless game of poker. The goal is to break the villain Le Chiffre, a banker dirty money, with the peculiarity of having an eye watery blood. If you lose the MI6 andthe CIAwill give protection to data exchange since when are dealing with the villains? Bond loses a million dollars for an error of appreciation, another undercover agent helpsthe CIA, Attacking him on a break, another poisoning them and try to get an electric shock with a machine that is in the glove compartment of your car but fails because it is disconnected ... What ends up saving cablecito Vesper Lynd, an accountant from the Secret Service. In the end the villain loses, leaves the game as if nothing, neither of the two agencies catches him (do not even try it). A James Bond if caught, stripped naked, tortured to reveal a key bank transfer hitting hard in the genitals, leaving in doubt its future skills lover, but the grotesque is to ask to be hit more as loose hysterical laughter sublimating pain. Manhood abused.

James and Vesper fall in love, he recovers from torture in a clinic in the Alps, it becomes a tourist honeypot, resignation to the Secret Service and when you claim the U.S. $ 120,000,000 .- s obtained in the poker realizes that the girl betrayed him. The special effects leave much to be desired, an old building in Venice that starts to sink bold displays errors in digital technologies. It is not credible and in such films is a mortal sin. To top Vesper dies trapped in an elevator without that 007 could do nothing. It is a long finish, a film inconsistent, without the slightest nod to the fans.

"Quantum of Solage" (the name seems a real estate) does not start well. The car chase between a narrow road looks filmed by a newbie who dares. Any other surprising elements provided past persecution, stress, challenge. The plot is weak, the bad guys want to install in a coup in Bolivia and corrupt caricature sudacas general concerned about the advance Marxist -an anachronism that no one swallows, and also that Bolivia is landlocked! "They come for the water " would be the synthesis. Dominic Greene, the villain, has no peculiarity, either physically or intellectually, to make it more dangerous than a small-time con. In short it is an unscrupulous real estate agent, who supports dictators in exchange for land. That itself is an important member of a mysterious organization that is not shown at any time. In both films the agents of evil are inconsequential, do some damage but not endanger humanity. In this line the cars are communes and Girls on the Heap. Against all expectations the beautiful and feisty Camille did not turn a hair.

In Casino James Bond hinted that the agent Rene Mathis was a traitor and Solage learns that he was wrong. I left wondering if Vesper betrays him to save or because. Therein lies the argument, in an investigation to avenge a personal matter. This unforgivable mistakes such as leaving the body of Mathis left in a trash can without any stalker to justify it. In the endthe CIAexplains what happened: not betraying Vesper, he did not kill him change. The contradiction is that if they killed were left without the key transfer. One last detail: it ends as it should have begun with the famous sequence from the barrel of the gun on him and 007 shooting first.

The Spanish philosopher Fernando Savater said that "Daniel Craig ... more like the Russian spy, the British." This Bond has no scruples (kills in a foreign embassy, ​​attends a section of torture), nor is verbose (hurt, dirty, sweat), it is cautious (trust and love), lacks charm and mischief, is less experienced and more vulnerable. Have drained to an icon.

Daniel Craig is a good English actor. Not a good Bond, or will be. It is necessary to return to the original sketch and redesigned from the ground, leaving the routine and reinvented the character but being faithful to the original characteristics of eccentricity, glamor, wit, global danger, seduction and the adrenaline is always moderate. Back to the sources is the challenge.

It all started with a series of novels written by Ian Fleming on a particular British spy and that the film be taken to achieve further popularized and mark the paradigm of what a true secret agent should be. The first star was Scottish actor Sean Connery in "The Satanic Dr. No" (1962) and the first Bond girl Ursula Andress.

After making the fifth film in the series, producers invested heavily in the Australian actor George Lazenby in "In Her Majesty's Secret Service" (1969). Your voice must be folded and noticed there were fights with the lead actress and director, and problems with the final cut, resulting in a bad movie. The curious thing about this is that near the end Bond marries Tracy formally Countess Di Vicenio and within minutes the villains of the day they kill. The officer stays with his wife in his arms not wanting to pursue them. A policeman on a motorcycle stops and asks if there are any problems, and Bond replies "is resting." The last image is the windshield bullet hole. Grotesque and irreverent. After all is not an Australian English.

Connery then had to return with "Diamonds Are Forever" (1971) showing who the real Bond. He was succeeded by the English actor Roger Moore-three years older than Connery was not a question of age as some believe, also gifted leading man, a little more friendly and funny, lighter vein, with lighter frames, but still corseted as a true gentleman. The followers were divided between those who preferred Connery over Moore and vice versa. Moore scored another style of being Bond.

When Moore finished his sixth film, Connery-out the official series, filmed his seventh: "Never Say Never Again" (1983) that shows the agent about to retire. Moore also made ​​his seventh film, "In the sight of the murderers" (1985) and removed with the tie. Both were knighted by the queen.

The proposal to continue the Welsh actor Timothy Dalton on the way to leaving Antony Hamilton by rumors about his homosexuality but the excuse was that Bond could not be blond (blond). AIDS patient died at age 42. Dalton filmed two movies "His name is danger" (1987) and "License to Kill" (1989). Critics say it was a more humane and realistic Bond. The legal battles over rights delayed the start of a third film for five years and Dalton ginning. There was an offer to Mel Gibson which fortunately (for the character) refused.

Then came the Irish actor Pierce Brosnan would return to build a new mold for 007, with four films, dazzling, snugly, with action scenes of anthology (the chase between a motorcycle and a helicopter, the duel car on a frozen lake) without losing the elegance, very dangerous villains and romance with a twist of the screw more than usual. As luck would have it dismissed the film series with the number 20 in the series since its inception 40 years which allowed him to honor each and every one of its predecessors, full of winks to fans and giving the character as a perspective ever before. Outperforms its predecessors and left the bar high for his successor, the mentioned Craig.

The story might have been different. It was thought as a successor to Brosnan in the English actor Henry Cavill but gave up because he was too young. Neither was able to access the movie series starring "Twilight" to be old for the part. They say he was tempted to stand for "Batman Begins" (2006) but he denies. Finally will be the new Superman in "The Man of Steel" (2012). History would have been different.
Daniel Craig, el peor 007
Image
"Those were the days when we still associated Bond with suave, old school actors such as Sean Connery and Roger Moore,"
"Daniel didn't have a hint of suave about him," - Patsy Palmer
Post Reply